Методична робота з педагогічними кадрами
Важливою складовою кадрової політики є система роботи з підвищення кваліфікації педагогічних працівників.
Робота з педагогічними працівниками щодо підвищення професійної майстерності здійснюється у відповідності з певною структурою:
- індивідуальні, групові, колективні форми роботи;
- курси, спецкурси підвищення кваліфікації педагогів;
- участь у конкурсах професійної майстерності;
- школа молодого спеціаліста, наставництво;
- самоосвіта та атестація педагогів;
- вивчення, узагальнення та поширення ППД;
- публікації власних наробок;
У 2018/2019 навчальному році педагогічний колектив Каленського НВК працював над реалізацією ІУ етапу єдиної методичної теми « Формування ключових предметних компетентностей учнів відповідно до Державних стандартів початкової, базової і повної загальної середньої освіти»в рамках районної науково-методичної проблеми «Запровадження компетентнісно зорієнтованого підходу як основи формування самодостатньої особистості педагога і школяра».
Навчальним закладом забезпечувався доступ до змісту, форм і методів науково-методичного підходу, умов реалізації теми, осмислення очікуваних результатів, виокремлення технологічних процедур. Різноманітність методичних заходів за формами проведення та змістом забезпечували процес набуття досвіду з теми.
Для реалізації єдиної методичної теми НВК і району вчителями закладу на високому професійному і організаційному рівні були проведені колективні форми роботи:
Предмет | ПІБ учителя | Форма колективної роботи | Тема |
Німецька мова | Васьківська В.В. | Презентація досвіду роботи | «Застосування інтерактивних методів на уроках німецької мови в основній школі» |
Українська мова | Пархомець В.В. | Презентація досвіду роботи | «Використання інформаційно- комунікаційних технологій на уроках української мови і літератури» |
Зарубіжна література | Потопальська Л.Д. | Презентація досвіду роботи | «Формування ключових компетентностей на уроках зарубіжної літератури як ефективний засіб реалізації особистості» |
Математика | Жуковська О.В. | Презентація досвіду роботи | «Розвиток критичного мислення та пізнавальних інтересів на уроках математики та інформатики» |
Робота з обдарованими дітьми
З метою реалізації Державної програми роботи з обдарованою молоддю адміністрацією та педагогічним колективом закладу у 2018/2019 навчальному році були здійснені такі заходи:
- поновлений шкільний інформаційний банк даних про обдарованих учнів НВК;
- поновлена наукова-методична база з питань роботи з обдарованими дітьми;
- проведений шкільний етап Всеукраїнських учнівських олімпіад з навчальних предметів;
- організована робота з підготовки та участі учнів НВК в районному етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад з начальних предметів;
- проведена робота з підготовки та участі учнів НВК у Всеукраїнському конкурсі-захисті науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН;
- організовані та проведені шкільні конкурси та виставки творчих робіт учнів, спрямовані на виявлення та самореалізацію обдарованих дітей;
- організована робота гуртків за бажанням учнів;
- забезпечене інформування про всі досягнення учнів на сайті НВК;
Конкурс | Кількість учасників | Результати |
«КЕНГУРУ» | 9 | Учасник |
«ЛЕВЕНЯ» | 7 | Учасник |
Аналізуючи роботу вчителів під час організації і проведення шкільного та районного етапів Всеукраїнських учнівських олімпіад з навчальних предметів слід відзначити, що в даному напрямку вчителі працюють не систематично і не активно. Це свідчить про несистематичну роботу педагогічного колективу щодо реалізації програми „Обдарована молодь”. Не всі вчителі проводили плідну роботу по підготовці учнів до участі у Всеукраїнських учнівських олімпіадах, конкурсі-захисті МАН, інтелектуальних турнірах та конкурсах тощо.
Робота з реалізації мовного законнодавства
Одним з неодмінних і важливих складників культури особистості є її мовна культура, що якнайліпше засвідчує рівень освіченості, моральності та інтелекту людини.
У Каленському НВК навчання відбувається українською мовою.
Адміністрацією та педагогічним колективом проводяться певні заходи з питань формування мережі відповідно до потреб та демографічного складу населення: співбесіди з батьками майбутніх першокласників, анкетування та опитування з питань мови навчання; спільні виховні заходи, батьківські збори ЗНЗ та ДНЗ з метою дотримання принципу мовної та територіальної наступності.
Учні школи беруть активну участь у мовно-літературних конкурсах різних рівнів.
Фізкультурно-оздоровча і спортивно-масова робота
Одним із пріоритетних напрямків роботи навчального закладу є створення умов для збереження фізичного здоров'я учнів, залучення їх до систематичних занять фізичною культурою та спортом.
Щорічно за підсумками медичного огляду, що проводиться у навчальному закладі на початку поточного навчального року, здійснюється розподіл учнів на медичні групи.
Упродовж навчального року учні НВК брали участь у змаганнях різного рівня:
- старти надій
- районні змагання з шашок та шахів ;
- районні змагання з настільного тенісу;
- районні змагання з футболу.
Контроль за станом викладання фізичної культури здійснюється щорічно відповідно до плану роботи навчального закладу на поточний навчальний рік.
У навчальному закладі проводиться робота щодо залучення батьків до культурно-масової роботи. Протягом 2018/2019 навчального року батьки учнів брали участь у таких заходах, як: «Малі Олімпійські ігри», «День здоров‘я», «Тато, мама, я – спортивна сім‘я», туристичні подорожі та екскурсії тощо.
Відповідно до календарного плану спортивно-масових заходів серед учнів навчального закладу були проведені: змагання з легкої атлетики серед учнів 7-9 класів, кущові змагання з футболу та волейболу (5-9 класи), фізкультурно – оздоровчий патріотичний фестиваль школярів «Спритні козачата»(5-9 класи).
З метою пропагандистської та агітаційної роботи у навчальному закладі створено куточок «Кращі спортсмени».
У навчальному закладі постійно здійснюються заходи щодо підтримки існуючої матеріально-спортивної бази у належному стані.
Роль шкільної бібліотеки в організації освінього процесу
У 2018/2019 навчальному році робота шкільної бібліотеки була організована відповідно до нормативно-правових документів: Конституції України, Закон України «Про бібліотеку і бібліотечну справу», Закону України «Про загальну середню освіту», Положенна «Про шкільну бібліотеку», плану роботи бібліотеки.
Упродовж навчального року відповідальна за роботу бібліотеки Пархомець В.В. постійно розширювала бібліотечно-інформаційні послуги на основі вдосконалення традиційних і засвоєння нових бібліотечних форм і методів роботи.
Кількість читачів у бібліотеці становить 43 учні та 15 учителів.
Кількість бібліотечного фонду становить: підручників – 348 примірників ; художньої літератури – 2890 примірників. Забезпеченість підручниками становить 95%.
В ході акції «Подаруй книгу шкільній бібліотеці», проведеної до Всеукраїнського дня бібліотек, бібліотеці подаровано 14 книг, а саме: 5 книг – науково-популярних , 5 книг – історичних, 4 книги – художні.
Упродовж навчального року були проведені цікаві та змістовні заходи:
бесіди з учнями 1-9-х класів щодо правил користування бібліотекою, виявлення їхніх інтересів та інформаційних потреб; про збереження підручників та підбито підсумки. Оголошено учнів, що найкраще зберігають підручники; тематичні виставки літератури; огляди періодичних видань, нових надходжень; бібліотечні уроки та посвята в читачі учнів початкових класів; Тиждень дитячої книги; оформлено тематичні полиці: «Україна – єдина країна», «Заглянемо у сиву давнину», «Слава слов’янскому слову», «Дивовижна Україна», «Пам’ятаємо. Перемагаємо », «Мова рідна – рідне слово»,»Думи мої, думи…»; поповнення тематичних папок: «Відомі українці», «Свята та традиції українського народу», «Мій біль – Чорнобиль».
Таким чином, робота шкільної бібліотеки була спрямована на виховання гармонійної, морально досконалої особистості, свідомої свого громадського обов’язку, відкритої до інтелектуального і творчого розвитку.
Наступність у навчанні
Проблеми наступності у навчанні також була приділена увага: проведені спільні засідання вчителів початкової школи та вчителів суспільно-гуманітарного та природничо-математичного напряму, наради при директорі, педрада з питань адаптації першокласників та узгодження єдиних вимог вчителів середньої та початкової школи до оцінювання навчальних досягнень учні, індивідуальні консультації з батьками першокласників . Робота в цьому напрямку була проведена на достатньому рівні, що дало можливість успішно адаптуватись учням 1-го, 5-го класів. Проводиться робота з наступності ДНЗ та початкової ланки.