Методична робота з педагогічними кадрами
Важливою складовою кадрової політики є система роботи з підвищення кваліфікації педагогічних працівників.
Робота з педагогічними працівниками щодо підвищення професійної майстерності здійснюється у відповідності з певною структурою:
- індивідуальні, групові, колективні форми роботи;
- курси, спецкурси підвищення кваліфікації педагогів;
- участь у конкурсах професійної майстерності;
- школа молодого спеціаліста, наставництво;
- самоосвіта та атестація педагогів;
- вивчення, узагальнення та поширення ППД;
- публікації власних наробок;
У 2018/2019 навчальному році педагогічний колектив   Каленського   НВК  працював над реалізацією ІУ  етапу єдиної методичної теми « Формування ключових предметних компетентностей учнів відповідно до Державних стандартів початкової, базової і повної загальної середньої освіти»в рамках районної науково-методичної проблеми «Запровадження компетентнісно зорієнтованого підходу як основи формування самодостатньої особистості педагога і школяра».
Навчальним закладом забезпечувався доступ до змісту, форм і методів науково-методичного підходу, умов реалізації теми, осмислення очікуваних результатів, виокремлення технологічних процедур. Різноманітність методичних заходів за формами проведення та змістом забезпечували процес набуття досвіду з теми.
Для реалізації єдиної методичної теми НВК і району вчителями закладу на високому професійному і організаційному рівні були проведені колективні форми роботи:  

Предмет ПІБ учителя Форма колективної роботи Тема
Німецька мова  Васьківська В.В. Презентація досвіду роботи  «Застосування
 інтерактивних
методів на уроках
німецької мови в
основній школі»
Українська мова Пархомець В.В. Презентація досвіду роботи «Використання
 інформаційно-
комунікаційних
технологій  на уроках
 української мови і
літератури»
Зарубіжна  література Потопальська Л.Д. Презентація досвіду роботи «Формування
ключових
компетентностей
на уроках зарубіжної
 літератури як
ефективний засіб
реалізації особистості»
Математика  Жуковська О.В. Презентація досвіду роботи «Розвиток критичного
 мислення та
пізнавальних
 інтересів на уроках
математики та
 інформатики»

Робота з обдарованими дітьми
З метою реалізації Державної програми роботи з обдарованою молоддю адміністрацією та педагогічним колективом закладу у 2018/2019 навчальному році були здійснені такі заходи:

  • поновлений шкільний інформаційний банк даних про обдарованих учнів НВК;
  • поновлена наукова-методична база з питань роботи з обдарованими дітьми;
  • проведений шкільний етап Всеукраїнських учнівських олімпіад з навчальних предметів;
  • організована робота з підготовки та участі учнів НВК в районному   етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад з начальних предметів;
  • проведена робота з підготовки та участі учнів НВК у Всеукраїнському конкурсі-захисті науково-дослідницьких робіт учнів-членів  МАН;
  • організовані та проведені шкільні конкурси та виставки творчих робіт учнів, спрямовані на виявлення та самореалізацію обдарованих дітей;
  • організована робота гуртків  за бажанням учнів;
  • забезпечене інформування про всі досягнення учнів на сайті  НВК;
Робота колективу НВК, яка проведена за програмою виявлення та підтримки талановитої молоді і створення умов, необхідних для розвитку індивідуальності, має свої позитивні результати. Як відомо, дієвим засобом формування мотивації до навчання, підвищення пізнавальної активності, поглиблення і розширення знань, створення умов для збереження і розвитку інтелектуального потенціалу нації є різноманітні інтелектуальні змагання: Всеукраїнські олімпіади, турніри, Інтернет-олімпіади, інтерактивні конкурси. Учні були активними учасниками  Міжнародних та Всеукраїнських конкурсів   «Левеня», «Кенгуру»
Конкурс Кількість учасників Результати
  «КЕНГУРУ»  9 Учасник
  «ЛЕВЕНЯ»  7 Учасник 

 
     Аналізуючи роботу вчителів під час організації і проведення шкільного та районного етапів Всеукраїнських учнівських олімпіад з навчальних предметів слід відзначити, що в даному напрямку вчителі працюють не систематично і не активно.  Це свідчить про несистематичну  роботу педагогічного колективу щодо реалізації програми „Обдарована молодь”. Не всі вчителі проводили плідну роботу по підготовці учнів до участі у Всеукраїнських учнівських олімпіадах, конкурсі-захисті МАН, інтелектуальних турнірах та конкурсах тощо.
Робота з реалізації мовного законнодавства
Одним з неодмінних і важливих складників культури особистості є її мовна культура, що якнайліпше засвідчує рівень освіченості, моральності та інтелекту людини.
У Каленському НВК навчання відбувається  українською мовою.
Адміністрацією  та педагогічним колективом проводяться певні заходи з питань формування мережі відповідно до потреб та демографічного складу населення: співбесіди з батьками майбутніх першокласників, анкетування та опитування з питань мови навчання; спільні виховні заходи, батьківські збори ЗНЗ та ДНЗ з метою дотримання принципу мовної та територіальної наступності.
Учні школи беруть активну участь у мовно-літературних конкурсах різних рівнів.
Фізкультурно-оздоровча і спортивно-масова робота
Одним із пріоритетних напрямків роботи навчального закладу є створення умов для збереження фізичного здоров'я учнів, залучення їх до систематичних занять фізичною культурою та спортом.
Щорічно за підсумками медичного огляду, що проводиться у навчальному закладі на початку поточного навчального року, здійснюється розподіл учнів на медичні групи.
Упродовж навчального року учні НВК  брали участь у змаганнях різного рівня:

  • старти надій
  • районні змагання з шашок  та шахів ;
  • районні змагання з настільного тенісу;
  • районні змагання з футболу.

Контроль за станом викладання фізичної культури здійснюється щорічно відповідно до плану роботи навчального закладу на поточний навчальний рік.
У навчальному закладі проводиться робота щодо залучення батьків до культурно-масової роботи. Протягом 2018/2019 навчального року батьки учнів брали участь у таких заходах, як: «Малі Олімпійські ігри», «День здоров‘я», «Тато, мама, я – спортивна сім‘я»,   туристичні подорожі та екскурсії тощо.
Відповідно до календарного плану спортивно-масових заходів серед учнів навчального закладу були проведені: змагання з легкої атлетики серед учнів 7-9 класів, кущові змагання з футболу та волейболу (5-9 класи),  фізкультурно – оздоровчий патріотичний фестиваль школярів «Спритні козачата»(5-9 класи).
З метою пропагандистської та агітаційної роботи у навчальному закладі створено куточок «Кращі спортсмени».
У навчальному закладі постійно здійснюються заходи щодо підтримки існуючої матеріально-спортивної бази у належному стані.  
Роль шкільної бібліотеки в організації освінього процесу
У    2018/2019    навчальному     році    робота    шкільної      бібліотеки була організована відповідно до    нормативно-правових    документів:   Конституції   України,   Закон України  «Про  бібліотеку  і бібліотечну справу», Закону України  «Про  загальну  середню освіту», Положенна «Про шкільну бібліотеку», плану роботи бібліотеки.
Упродовж навчального року відповідальна  за роботу бібліотеки Пархомець В.В.  постійно розширювала бібліотечно-інформаційні послуги на основі вдосконалення традиційних і засвоєння нових бібліотечних форм і методів роботи.
Кількість читачів у бібліотеці становить 43 учні  та 15 учителів.
Кількість      бібліотечного     фонду     становить:     підручників – 348 примірників ; художньої літератури – 2890 примірників. Забезпеченість підручниками становить  95%.
В ході  акції «Подаруй книгу шкільній бібліотеці», проведеної до Всеукраїнського дня бібліотек, бібліотеці подаровано 14 книг, а саме: 5 книг – науково-популярних , 5 книг – історичних, 4 книги – художні.
Упродовж навчального року були проведені цікаві та змістовні заходи:
бесіди з учнями 1-9-х класів щодо правил користування бібліотекою, виявлення їхніх інтересів та інформаційних потреб;  про збереження підручників та підбито підсумки. Оголошено учнів, що найкраще зберігають підручники; тематичні виставки літератури; огляди періодичних видань, нових надходжень; бібліотечні уроки та посвята в читачі учнів початкових класів; Тиждень дитячої книги; оформлено тематичні полиці: «Україна – єдина країна», «Заглянемо у сиву давнину»,  «Слава слов’янскому слову», «Дивовижна Україна», «Пам’ятаємо. Перемагаємо », «Мова рідна – рідне слово»,»Думи мої, думи…»; поповнення тематичних папок: «Відомі українці», «Свята та традиції українського народу», «Мій біль – Чорнобиль».
Таким чином, робота шкільної бібліотеки була спрямована на виховання гармонійної, морально досконалої особистості, свідомої свого громадського обов’язку, відкритої до інтелектуального і творчого розвитку.
Наступність у навчанні
      Проблеми наступності у навчанні  також була приділена увага: проведені спільні засідання  вчителів початкової школи та   вчителів суспільно-гуманітарного та природничо-математичного напряму, наради при директорі,  педрада з питань адаптації першокласників та узгодження єдиних вимог вчителів середньої та початкової школи до оцінювання навчальних досягнень учні, індивідуальні   консультації з батьками першокласників . Робота в цьому напрямку була проведена на достатньому рівні, що дало можливість успішно адаптуватись учням 1-го, 5-го класів. Проводиться робота з наступності ДНЗ та початкової ланки.

Далі...