Пам'ятки - поради учням

щодо складання державної підсумкової атестації

До складання

  • Підготуйте своє робоче місце вдома: приберіть з робочого столу все зайве, зручно розмістіть потрібні програми, навчальні посібники, зошити, папір, річки, олівці тощо.
  • Складіть план підготовки до державної підсумкової атестації на кожний день, чітко визначте обсяг матеріалу, який ви вивчатимете (розділ, тема, тощо).
  • Під час підготовки до державної підсумкової атестації з будь-якого навчального матеріалу структуруйте матеріал за допомогою планів, схем. Робіть це у письмовому вигляді. Адже досить часто буває так: вам здається, що ви все знаєте, пам'ятаєте, а коли почнете відповідати - ваша відповідь виходить уривчастою, фрагментарною.
  • Перегляньте спочатку весь матеріал і раціонально сплануйте його вивчення: наприклад, якщо потрібно вивчити 100 питань за 4 дні, то у перші два дні вивчіть 70% усього обсягу, третього дня - решту питань, четвертого дня - повторіть вивчене. При цьому складні питання чергуйте з простішими.
  • Розпочніть заняття з найважчого матеріалу, який знаєте найгірше. Якщо не можете щось згадати, запишіть на аркуші запитання, які ви можете поставити учителю під час консультації.
  • Намагайтеся зрозуміти матеріал, що вивчаєте, а не механічно його запам'ятовувати.
  • Не вивчайте новий матеріал безпосередньо перед державною підсумковою атестацією, робіть це заздалегідь.
  • Пам'ятайте, що інформація, одержана на консультації перед державною підсумковою атестацією, буде корисною для вас.
  • Не забудьте під час консультації поставити педагогу ті запитання, які вас найбільше хвилюють.
  • Робіть шпаргалки за бажанням, це сприяє закріпленню знань, однак пам'ятайте, що користуватися ними під час державної підсумкової атестації не можна.
  • Проговоріть батькам плани своїх відповідей на запитання.
  • Повторіть плани відповідей на запитання напередодні державної підсумкової атестації, акцентуйте увагу на найважчих.
  • Не забудьте прийти на консультацію.
  • Відпочиньте за два-три дні до державної підсумкової атестації.
  • Ляжте раніше спати напередодні державної підсумкової атестації, а ранок у жодному разі не розпочинайте «зубрінням».
  • Чергуйте заняття і відпочинок під час усього періоду підготовки до державної підсумкової атестації.
  • Не думайте про те, що не впораєтесь із завданням, навпаки, подумки уявляйте собі картину успіху.
  • Прийдіть на державну підсумкову атестацію завчасно.

Під час складання

Усної державної підсумкової атестації:

  • Візьміть білет, назвіть його номер.
  • Сядьте на місце, заспокойтеся.
  • Прочитайте завдання.
  • Зосередьтесь і спробуйте зрозуміти зміст завдань.
  • Складіть детальний план відповіді, запишіть важливі визначення, формули, схеми.
  • Готуючи конспект відповіді, не намагайтеся записати все слово в слово. Відшліфуйте і зафіксуйте першу фразу своєї відповіді, яка має бути змістовно і стилістично бездоганною.
  • Пам'ятайте, що таблиці, плакати тощо, що є у вашому розпорядженні під час державної підсумкової атестації, — це ваші помічники, тому що у них міститься значна частина інформації, необхідної для відповіді.
  • Починайте відповідь з оголошення її плану. У цьому випадку екзаменатор з перших хвилин оцінить не тільки коло питань, що ви будете розглядати, а й вашу здатність логічно мислити та грамотно будувати відповідь.
  • Висловлюйтеся логічно.
  • Супроводжуйте відповідь узагальненнями, викладом закономірностей.
  • Тримайтеся впевнено, відповідайте чітко, але неголосно.
  • Намагайтеся, щоб ваша відповідь на кожне питання тривала не більше 5-7 хвилин.
  • Не виправдовуйтеся, якщо ви допустили у відповіді неточність. Проаналізуйте свою помилку, спробуйте показати екзаменаторам, що ця помилка випадкова і надалі ви її не допустите. Будьте спокійними. У такій ситуації лише ясність і чіткість вашого мислення допоможуть спростувати негативний ефект помилки.
  • Не хвилюйтеся, якщо не знаєте, як відповісти на запитання, спробуйте зібратися з думками. Згадайте все, що стосується даної теми.
  • Не говоріть відразу, що не можете відповісти на запитання, це відчуття може бути помилковим.

Письмової державної підсумкової атестації:

  • Не сподівайтеся на допомогу екзаменатора, якщо вам не зрозумілий текст завдання. Екзаменатор має право давати пояснення, якщо текст завдання погано надрукований.
  • Почніть розв'язувати найлегше, на вашу думку, завдання. Заплутана умова ще не говорить про складність завдання. Зберіться з думками та починайте працювати. У вас усе вийде!
  • Не зациклюйтеся на тому завданні, яку не можете розв'язати, спробуйте розв'язати інше. Можливо, успіх розв'язання легшого завдання додасть вам упевненості, і ви зможете впоратися зі складнішим.

n Будьте уважними, запам'ятайте вказівки учителя щодо підписання роботи, заповнення певних бланків (якщо це необхідно) та виконання завдань.

n Сконцентруйтеся після організаційних моментів - для вас тепер є лише текст завдань і час для їх виконання.

n Прочитайте завдання двічі і обов'язково до кінця, зрозумійте, що від вас вимагається.

n Не поспішайте, оскільки можете неправильно зрозуміти умови завдань.

n Думайте лише про виконання того завдання, яке виконуєте, а не всіх відразу.

n Перевірте виконане завдання.

n Прислухайтеся до своєї інтуїції.

Після складання

§ Зателефонуйте батькам. Пам'ятайте, що вони хвилюються за вас.

§ Проаналізуйте ваші помилки, щоб не припуститися їх у майбутньому.

§ Відпочиньте у цей день, а вже з наступного починайте готуватися до державної підсумкової атестації з іншого навчального предмета.

§ Під час підготовки до державної підсумкової атестації з іншого предмета враховуйте вже набутий вами досвід.