Ключові компетентності Компоненти
1 Спілкування державною
(і рідною — у разі відмінності) мовами
Уміння:сприймати пояснення вчителя, розуміти інформацію з підручників, посібників й інших текстових та медійних джерел державною/рідною мовою;
усно й письмово тлумачити фізичні поняття, факти, явища, закони, теорії;
представляти текстову інформацію в іншому вигляді;
описувати (усно чи письмово) етапи проведення фізичного експерименту, використовуючи арсенал мовних засобів (терміни, поняття тощо);
складати план виступу, будувати відповідь, готувати реферат, повідомлення;
обговорювати проблеми природничого змісту, брати участь у дискусії.
Ставлення:усвідомлення потреби вільного володіння державною мовою для грамотного висловлювання власної думки, особистісного розвитку, здійснення навчальної та професійної діяльності;
розуміння значущості внеску учених-фізиків, зокрема українських, у розвиток світової науки;
прагнення до самовдосконалення, збагачення, поповнення та систематичного вживання української природничо-наукової термінологічної лексики.
Навчальні ресурси:навчальні, науково-популярні, художні тексти та медійні матеріали, твори мистецтва, що містять описи фізичних явищ; дослідницькі проекти міжпредметного змісту
2 Спілкування іноземними мовами Уміння:використовувати іншомовні навчальні та науково-популярні джерела для отримання інформації фізичного й технічного змісту, самоосвіти та саморозвитку;
розуміти фізичні поняття та найуживаніші терміни іноземною мовою, використовувати їх в усних чи письмових текстах;
описувати природничі проблеми іноземною мовою;
спілкуватися на тематичних міжнародних форумах та у соціальних мережах із співрозмовниками з інших країн.
Ставлення:зацікавленість інформацією фізичного й технічного змісту іноземною мовою;
розуміння глобальності екологічних проблем і прагнення долучитися до їх вирішення, зокрема й за посередництвом іноземної мови
Навчальні ресурси:довідкова література, онлайнові перекладачі, іншомовні сайти, статті з Вікіпедії іноземними мовами, іноземні підручники і посібники
3 Математична компетентність Уміння:застосовувати математичні методи для опису, дослідження фізичних явищ і процесів, розв’язування фізичних задач, опрацювання та оцінювання результатів експерименту;
розуміти й використовувати математичні методи для аналізу та опису фізичних моделей реальних явищ і процесів.
Ставлення:усвідомлення важливості математичного апарату для опису та розв’язання фізичних проблем і задач.
Навчальні ресурси:завдання на виконання розрахунків, алгебраїчних перетворень, побудову графіків, малюнків, аналіз і представлення результатів експериментів та лабораторних робіт, обробка статистичної інформації, інформації наведеної в графічній, табличній й аналітичній формах
4 Основні компетентності у природничих науках і технологіях Уміння:пояснювати природні явища і технологічні процеси;
використовувати знання з фізики для вирішення завдань, пов’язаних із реальними об’єктами природи і техніки;
за допомогою фізичних методів самостійно чи в групі досліджувати природу.
Ставлення:відповідальність за ощадне використання природних ресурсів;
готовність до вирішення проблем, пов’язаних зі станом довкілля;
оцінка значення фізики та технологій для формування цілісної наукової картини світу, сталого розвитку.
Навчальні ресурси:навчальні проекти, конструкторські завдання, фізичні задачі, ситуативні вправи щодо дослідження стану довкілля, ощадного використання природних ресурсів тощо, відвідування музеїв науки й техніки
5 Інформаційно-цифрова компетентність

 
Уміння:визначати можливі джерела інформації, відбирати необхідну інформацію, оцінювати, аналізувати, перекодовувати інформацію;
використовувати сучасні пристрої для отримання, опрацювання, збереження, передачі та представлення інформації;
використовувати сучасні цифрові технології і пристрої для вивчення фізичних явищ, для обробки результатів експериментів, моделювання фізичних явищ і процесів;
дотримуватися правил безпеки в мережах та мережевого етикету.
Ставлення:ціннісні орієнтири у володінні навичками роботи з інформацією, сучасною цифровою технікою;
дотримання авторського права, етично-моральних принципів поводження з інформацією.
Навчальні ресурси:освітні цифрові ресурси, навчальні посібники
6 Уміння вчитися впродовж життя Уміння:ставити перед собою цілі й досягати їх, вибудовувати власну траєкторію розвитку впродовж життя;
планувати, організовувати, здійснювати, аналізувати та коригувати власну навчально-пізнавальну діяльність;
застосовувати набуті знання для оволодіння новими, для їх систематизації та узагальнення.
Ставлення:ціннісні орієнтири у володінні навчально-пізнавальними навичками, допитливість і спостережливість, готовність до інновацій;
позитивне емоційне сприйняття власного розвитку, отримання задоволення від інтелектуальної діяльності.
Навчальні ресурси:дидактичні засоби
7 Ініціативність і підприємливість Уміння:застосовувати фізичні знання для генерування ідей та ініціатив щодо проектної, конструкторської та винахідницької діяльності, для вирішення життєвих проблем, пов’язаних із матеріальними й енергетичними ресурсами;
прогнозувати вплив фізики на розвиток технологій, нових напрямів підприємництва;
оцінювати можливість застосування набутих знань з фізики в майбутній професійній діяльності, для ефективного вирішення повсякденних проблем;
оцінювати власні здібності щодо вибору майбутньої професії, пов’язаною з фізикою чи технікою;
економно й ефективно використовувати сучасну техніку, матеріальні ресурси;
ефективно організовувати власну діяльність.
Ставлення:ціннісне ставлення до фізичних знань, результатів власної праці та праці інших людей;
усвідомлення необхідності виваженого підходу до вибору професії, оцінка власних здібностей;
ініціативність, працьовитість, відповідальність як запорука результативності власної діяльності;
прагнення досягти певного соціального статусу, зробити внесок до економічного процвітання держави.
Навчальні ресурси:приклади успішних бізнес-проектів у галузі новітніх технологій (мікроелектроніка, нанотехнології, космічна техніка, електромобілі тощо), навчальні екскурсії на високотехнологічні підприємства, зустрічі з успішними підприємцями
8 Соціальна й громадянська компетентності Уміння:займати активну та відповідальну громадянську позицію в учнівському колективі, самоврядуванні школи, серед мешканців селища, мікрорайону тощо;
активно працювати в групах, розподіляти ролі, оцінювати вклад власний та інших, приймати виважені рішення, які сприятимуть розв’язанню досліджуваної проблеми чи завдання, важливих для даного освітнього середовища, учнівського колективу;
ефективно співпрацювати в команді над реалізацією навчальних дослідницьких проектів у галузі «Природознавство», залучаючи родину та іншу спільноту;
визначати особистісні якості відомих учених-фізиків, що свідчать про їхню громадянську позицію, моральні якості.
Ставлення:усвідомлення себе громадянином України;
громадянська відповідальність за стан розвитку місцевої громади, країни;
толерантне ставлення до точки зору іншої особи;
оцінювання внеску українських та іноземних учених-фізиків і винахідників у суспільний розвиток;
розуміння відповідальності за використання досягнень фізики для безпеки суспільства.
Навчальні ресурси:робота в групах, проекти та інші види навчальної діяльності
9 Обізнаність і самовираження у сфері культури Уміння:використовувати знання з фізики під час реалізації власних творчих ідей;
виявляти фізичні явища та процеси у творах мистецтва.
Ставлення:усвідомлення причетності до національної й світової культури через вивчення природничих наук і мистецтва;
розуміння гармонійної взаємодії людини і природи.
Навчальні ресурси:твори мистецтва
10 Екологічна грамотність і здорове життя Уміння:застосовувати набуті знання та навички для збереження власного здоров’я та здоров’я інших;
дотримуватися правил безпеки життєдіяльності під час виконання навчальних експериментів, у надзвичайних ситуаціях природного чи техногенного характеру;
визначати причинно-наслідкові зв’язки впливу сучасного виробництва, життєдіяльності людини на довкілля;
аналізувати проблеми довкілля, визначати способи їх вирішення, брати участь у практичній реалізації цих проектів;
оцінювати позитивний потенціал та ризики використання надбань фізики, техніки і технологій для добробуту людини й безпеки довкілля.
Ставлення:готовність брати участь у природоохоронних заходах;
самооцінка та оцінка поведінки інших стосовно можливих ризиків для здоров’я;
ціннісне ставлення до власного здоров’я та здоров’я інших людей, до навколишнього середовища як до потенційного джерела здоров’я, добробуту та безпеки;
усвідомлення важливості ощадного природокористування, потенціалу фізичної науки щодо збереження довкілля.
Навчальні ресурси:навчальні проекти здоров’язбережувального та екологічного спрямування