Ключові компетентності Компоненти  
1 Спілкування дер
жавною (і рідною у разі відмінності) мовами
Уміння:правильно використовувати термінологічний апарат, спілкуватися в різних ситуаціях під час занять фізичною культурою і спортом, за допомогою спілкування розв’язувати конфлікти, популяризувати ідеї фізичної культури і спорту мовними засобами.
Ставлення:усвідомлення ролі фізичної культури для гармонійного розвитку особистості, пошанування національних традицій у фізичному вихованні, українському спортивному русі.
Навчальні ресурси:
інформація про історію спортивного руху в Україні та українську спортивну термінологію.
 
2 Спілкування іноземними мовами Уміння:за допомогою іноземної мови спілкуватися про фізичну культуру, її значення для самореалізації людини, писати тексти іноземною мовою про власні спортивні захоплення, шукати інформацію в іноземних джерелах про ефективні оздоровчі програми, спортивні новини.
Ставлення:усвідомлення ролі іноземної мови як мови міжнародного спілкування у спорті.
Навчальні ресурси:спортивні новини іноземною мовою, спортивна термінологія.
 
3 Математична компетентність Уміння:використовувати математичні методи під час занять фізичною культурою, для створення індивідуальних фізкультурно-оздоровчих програм, здійснення самооцінювання власного фізичного стану, вести рахунок при проведенні змагань у різних видах спорту, здійснювати підрахунок та аналізувати частоту серцевих скорочень у стані спокою та під час фізичних навантажень, розраховувати зусилля для досягнення мети, аналізуючи швидкість, відстань, траєкторію, тощо.
Ставлення:усвідомлення важливості математичного мислення для фізкультурно-оздоровчої та спортивної діяльності.
Навчальні ресурси:завдання на подолання відстані, створення меню раціонального харчування.
 
4 Основні компетентності у природничих науках і технологіях. Уміння:організовувати та здійснювати туристичні мандрівки;
застосовувати інноваційні технології для покращення здоров’я;
виконувати різні фізичні вправи в умовах природного середовища, використовувати сили природи в процесі занять із фізичної культури.
Ставлення:розуміння гармонійної взаємодії людини і природи, сприймання екологічного довкілля як ідеального простору для реалізації фізичної активності людини, ціннісне ставлення до навколишнього середовища як до потенційного джерела здоров’я, усвідомлення важливості бережливого природокористування.
Навчальні ресурси:туристичні мандрівки, фізичні вправи на свіжому повітрі, засоби загартовування, сучасні фітнес-технології.
5 Інформаційно-цифрова компетентність Уміння:використовувати цифрові пристрої для навчання техніки рухових навичок, фізичних вправ, оцінювання власного фізичного стану, моніторингу рухової активності.
Ставлення:усвідомлення впливу інформаційних та комунікаційних технологій і пристроїв на здоров’я людини, переваг та ризиків їх застосування; розуміння проблем та наслідків комп'ютерної залежності.
Навчальні ресурси:комп’ютерні програми для корекції фізичного стану, майстер-класи з різних видів спорту, відеоуроки та відеоролики про проведення різних форм фізкультурно-оздоровчих занять.
 
6 Уміння вчитися впродовж життя Уміння:розв’язувати проблемні завдання у сфері фізичної культури і спорту;
досягати конкретних цілей у фізичному самовдосконаленні; розробляти індивідуальні оздоровчі програми з урахуванням власних можливостей, мотивів та потреб;
шукати, аналізувати та систематизувати інформацію у сфері фізичної культури та спорту.
Ставлення:розуміння потреби постійного фізичного вдосконалення.
Навчальні ресурси:приклади індивідуальних фізкультурно-оздоровчих програм.
 
7 Ініціативність і підприємливість Уміння:боротися,здобувати чесну перемогу та з гідністю приймати поразку, контролювати свої емоції, організовувати свій час і мобілізувати ресурси, оцінювати власні можливості в процесі рухової діяльності, реалізовувати різні ролі в ігрових ситуаціях, відповідати за власні рішення, користуватися власними перевагами івизнавати недоліки у тактичних діях у різних видах спорту, планувати та реалізовувати спортивні проекти (турніри, змагання тощо).
Ставлення:ініціативність, активність у фізкультурній діяльності, відповідальність, відвага,
усвідомлення важливості співпраці під час ігрових ситуацій.
Навчальні ресурси:спортивні змагання з різних видів спорту.
 
8 Соціальна та громадянська компетентності Уміння:організовувати гру чи інший вид командної рухової діяльності;
спілкуватися в різних ситуаціях, нівелювати конфлікти;
дотримуватися: правил чесної гри (FairPlay): поважати суперника, здобувати перемогу чесним шляхом за рахунок ретельної підготовки, з гідністю приймати поразку, пам’ятати, що головна перемога – це перемога над собою; санітарно-гігієнічних вимог та правил безпечної поведінки під час виконання фізичних вправ, контролювати свій стан у процесі занять фізичною культурою.
Ставлення:
поцінування підтримки, альтернативних думок і поглядів; толерантність;
розуміння зв’язку між руховою активністю та здоров’ям, свідоме ставлення до власного здоров’я та здоров’я інших.
Навчальні ресурси:командні види спорту.
 
9 Обізнаність та самовираження у сфері культури Уміння:виражати свій культурний потенціал через рухову діяльність;
удосконалювати культуру рухів.
Ставлення:усвідомлення можливостей самовираження та самореалізації через фізичну культуру та спорт;
дотримання мовленнєвого етикету.
Навчальні ресурси:форми фізичного виховання: спортивні свята, змагання, рухливі перерви, фізкультпаузи.
 
10 Екологічна грамотність і здорове життя. Уміння:свідомо ставитися до власного здоров’я та здоров’я інших; організувати гру чи інший вид рухової діяльності, спілкуватися в різних ситуаціях фізкультурно-спортивної діяльності,
Ставлення:усвідомлення важливості дотримання санітарно-гігієнічних вимог при виконанні фізичних вправ, значення рухової активності в житті людини для покращення здоров’я, самоконтролю в процесі занять фізичною культурою, дотриматися правил безпечної поведінки під час уроків, змагань та інших форм фізичного виховання.
Навчальні ресурси:форми фізичного виховання: спортивні свята, змагання, рухливі ігри.