№ з/п Ключові компетентності Компоненти
1 Спілкування державною (і рідною, в разі відмінності) мовами Уміння: доступно і переконливо висловлювати думки, використовувати виражальні можливості мови для опису подій минулого і сучасності, реагувати мовними засобами на соціальні й культурні явища;
розпізнавати мовні засоби впливу, розрізняти техніки переконування та маніпуляції;
вести аргументовану дискусію на відповідну тематику;
читати і розуміти перекладені та адаптовані українською літературною мовою писемні джерела, авторські публікації на історичні й соціально-політичні теми;
творити українською мовою (усно і письмово) тексти історичного та соціального змісту.
Ставлення: повага до української як державної рідної (у разі відмінності) мови, зацікавлення її розвитком, розуміння цінності кожної мови;
критичне сприймання інформації історичного та суспільно-політичного характеру;
толерантне ставлення до альтернативних висловлювань інших людей.
Навчальні ресурси: доповідь, виступ, дискусія.
2 Спілкування іноземними мовами Уміння: читати і розуміти науково-популярні публікації та художні твори історичного змісту іноземною мовою; знаходити потрібну інформацію про світ іноземними мовами;
створювати іноземною мовою інформацію про минуле й сучасні суспільні (зокрема культурні) процеси в Україні; спілкуватися з однолітками, які представляють різні країни, для взаємообміну знаннями з історії.
Ставлення: інтерес до історії культурного, економічного й суспільно-політичного життя країн регіону, Європи і світу.
Навчальні ресурси: іншомовні науково-популярні публікації, адаптовані художні твори іноземною мовою.
3 Математична компетентність Уміння: оперувати цифровими даними, математичними поняттями для пізнання і пояснення минулого й сучасних суспільних подій, явищ і процесів; перетворювати джерельну інформацію з однієї форми в іншу (текст, графік, таблиця, схема тощо);
будувати логічні ланцюжки подій, вчинків;
використовувати статистичні матеріали у вивченні історії.
Ставлення: прагнення обирати раціональні способи пояснення подій минулого, причин і можливих шляхів розв’язання сучасних соціальних, політичних, економічних проблем.
Навчальні ресурси: джерела із статистичними даними у формі діаграм, таблиць, графіків тощо.
4 Основні компетентності у природничих науках і технологіях Уміння: пояснювати та оцінювати вплив природного середовища на життя людини в окремі історичні періоди; розкривати зміст і значення господарських, промислових, наукових і науково-технічних революцій, вплив на суспільне життя технологій, технічних винаходів і наукових теорій.
Ставлення: сталий інтерес до науково-технічного прогресу та здобутків природничих наук;
визнання цінності природних ресурсів для сьогодення та майбутніх поколінь, готовність раціонально їх використовувати в повсякденному житті; сміливо реагувати на ризики екологічних загроз, долучаючись до громадських акцій на захист природи.
Навчальні ресурси: матеріали про розвиток природничих наук у різні історичні періоди.
5 Інформаційно-цифрова компетентність Уміння: використовувати цифрові технології для пошуку потрібної історичної та соціальної інформації, її нагромадження, перевірки і впорядкування;
 створювати вербальні й візуальні (графіки, діаграми, фільми) тексти, мультимедійні презентації та поширювати їх; виявляти маніпуляції інформацією соціального та історичного змісту під час аналізу повідомлень електронних медіа; виявляти джерела й авторів інформації, робити коректні посилання.
Ставлення: дотримання визначених норм поведінки і моральних правил у роботі з соціальною інформацією, зокрема дотримання авторського права.
Навчальні ресурси: публікації на історичну, соціально-політичну тематику, електронні інформаційні ресурси, цифрові бібліотеки.
6 Уміння вчитися впродовж життя Уміння: визначати власні навчальні цілі в соціальній сфері й галузі знань про минуле; аналізувати процес власного навчання, відстежувати зміни у сприйнятті інформації; знаходити й опрацьовувати джерела соціальної та історичної інформації; критично аналізувати й узагальнювати здобуті відомості й досвід.
Ставлення: розуміння соціальної ролі освіти в минулому і тепер, відкритість до сталого самонавчання, бажання ділитися знаннями з іншими.
Навчальні ресурси: матеріали, в яких відображено алгоритми опрацювання інформації соціального та історичного змісту.
7 Ініціативність і підприємливість Уміння: використовувати досвід пізнання історії для вибору дійових життєвих стратегій; виявляти можливості й загрози для майбутньої професійної та підприємницької діяльності, аналізуючи світовий досвід та уроки минулого;
працювати для загального добра громади;
генерувати нові ідеї, оцінювати переваги і ризики, вести перемовини, працювати самостійно і в групі;
планувати, організовувати, реалізовувати індивідуальні чи командні проекти (зокрема дослідницько-пошукового характеру), представляти їх результати.
Ставлення: готовність використовувати досвід історії для самопізнання й досягнення добробуту;
усвідомлення важливості дотримання етичних норм підприємницької діяльності та потреби розвитку соціально відповідального бізнесу;
зважений підхід до ухвалення рішень, що несуть ризики, ґрунтований на досвіді минулого і сучасного соціального життя.
Навчальні ресурси: біографії історичних постатей, відомих підприємців-меценатів, які розвивали українську культуру.
8 Соціальна та громадянська компетентності Уміння: критично аналізувати джерела масової інформації для протистояння деструктивним і маніпулятивним технікам впливу;
знаходити переконливі історичні приклади вирішення конфліктів;
 працювати в групі, досягати порозуміння та налагоджувати співпрацю, використовуючи власний і чужий, зокрема взятий з історії, досвід;
бути активним і відповідальним членом громадянського суспільства, що знає права людини і вміє їх захищати; ухвалювати зважені рішення, спрямовані на розвиток місцевої громади і суспільства, використовуючи знання з історії та інших соціальних дисциплін;
 ефективно співпрацювати з іншими, ініціювати та реалізовувати проекти екологічного, соціального характеру.
Ставлення:ідентифікування себе як особистості й громадянина України;
 усвідомлення цінності людини (її життя, здоров’я, честі й гідності, недоторканності й безпеки); співпереживання за долю рідних і близьких, інших осіб, що потребують допомоги і підтримки;
 пошанування досвіду й цінностей власного й інших народів, держав, релігій і культур; толерантне сприйняття і ставлення до життєвої позиції іншого;
волонтерство, підтримка громадських проектів та ініціатив.
Навчальні ресурси: Конституція України, міжнародні правові акти, біографії історичних постатей, сучасна публіцистика.
9 Обізнаність та самовираження у сфері культури Уміння: образно мислити та уявляти;
інтерпретувати твори мистецтва; розвивати власну національно-культурну ідентичність у сучасному багатокультурному світі;
окреслювати основні тенденції розвитку культури в минулому та сьогоденні;
 використовувати мистецькі артефакти для пізнання минулого, осмислювати твори мистецтва в історичному контексті;
 зіставляти досягнення української культури з іншими культурами;
виявляти вплив культури на особу та розвиток цивілізації.
Ставлення: свідоме збереження і розвиток власної національної культури, повага до культур інших народів; відповідальна поведінка та піклування про пам’ятки української і світової культури;
відкритість до міжкультурного діалогу.
Навчальні ресурси: твори мистецтва, творчі проекти, інтерактивні заняття в музеях, галереях тощо.
10 Екологічна грамотність і здорове життя Уміння: змінювати навколишній світ засобами сучасних технологій без шкоди для середовища;
 уміння надавати допомогу собі й тим, хто її потребує; ухвалювати рішення, обмірковуючи альтернативи і прогнозуючи наслідки для здоров’я, добробуту і безпеки людини;
регулярно практикувати фізичну діяльність, демонструвати рухові вміння й навички з фізичної культури та використовувати їх у різних життєвих ситуаціях.
Ставлення: відповідальне ставлення до свого здоров’я та здоров’я інших людей;
 дотримання морально-етичних і правових норм, правил екологічної поведінки в довкіллі;
ціннісне ставлення до навколишнього середовища як до потенційного джерела здоров’я, добробуту та безпеки людини і спільноти, усвідомлення важливості бережливого природокористування, відповідальність за власну діяльність у природі;
усвідомлення значення здоров’я для самовираження та соціальної взаємодії.
Навчальні ресурси: соціальні / екологічні проекти;
 моделювання соціальних ситуацій, зокрема впливу природного та техногенного середовища на здоров’я і безпеку людини;
мультимедійні презентації до проектів щодо добробуту, здоров’я і безпеки;
інформація про історію спортивного руху в Україні.