Ключова компетентність Предметний зміст ключової компетентності і навчальні ресурси для її формування
1 Спілкування державною
(і рідною у разі відмінності) мовою
 
Уміння:використовувати в мовленні хімічні терміни, поняття, символи, сучасну українську наукову термінологію і номенклатуру;
формулювати відповідь на поставлене запитання;
аргументовано описувати хід і умови проведення хімічного експерименту;
обговорювати результати дослідження і робити висновки;
брати участь в обговоренні питань хімічного змісту, чітко, зрозуміло й образно висловлювати свою думку;
складати усне і письмове повідомлення на хімічну тему, виголошувати його.
Ставлення:цінувати наукову українську мову;
критично ставитись до повідомлень хімічного характеру в медійному просторі;
популяризувати хімічні знання.
Навчальні ресурси:підручники і посібники, науково-популярна і художня література, електронні освітні ресурси;
навчальні проекти та презентування їхніх результатів.
2 Спілкування іноземними мовами
 
Уміння:читати й розуміти іншомовні навчальні й науково-популярні тексти хімічного змісту;
створювати тексти повідомлень із використанням іншомовних джерел;
читати іноземною мовою і тлумачити хімічну номенклатуру;
пояснювати хімічну термінологію іншомовного походження.
Ставлення:цікавитись і оцінювати інформацію хімічного змісту іноземною мовою;
обговорювати деякі питання хімічного змісту із зацікавленими носіями іноземних мов.
Навчальні ресурси:медійні і друковані джерела іноземною мовою.
2 Математична компетентність
 
Уміння:застосовувати математичні методи для розв‘язування завдань хімічного характеру;
використовувати логічне мислення, зокрема, для розв’язування розрахункових і експериментальних задач, просторову уяву для складання структурних формул і моделей речовин;
будувати і тлумачити графіки, схеми, діаграми, складати моделі хімічних сполук і процесів.
Ставлення:усвідомлювати необхідність математичних знань для розв’язування наукових і хіміко-технологічних проблем.
Навчальні ресурси:навчальні завдання на виконання обчислень за хімічними формулами і рівняннями реакцій;
представлення інформації в числовій чи графічній формах за результатами хімічного експерименту та виконання навчальних проектів.
3 Основні компетентності у природничих науках і технологіях Уміння:пояснювати природні явища, процеси в живих організмах і технологічні процеси на основі хімічних знань;
формулювати, обговорювати й розв’язувати проблеми природничо-наукового характеру;
проводити досліди з речовинами з урахуванням їхніх фізичних і хімічних властивостей;
виконувати експериментальні завдання і проекти, використовуючи знання з інших природничих предметів;
використовувати за призначенням сучасні прилади і матеріали;
визначати проблеми довкілля, пропонувати способи їх розв’язування;
досліджувати природні об'єкти.
Ставлення:усвідомлювати значення природничих наук для пізнання матеріального світу; наукове значення основних природничо-наукових понять, законів, теорій, внесок видатних учених у розвиток природничих наук;
оцінювати значення природничих наук і технологій для сталого розвитку суспільства;
висловлювати судження щодо природних явищ із погляду сучасної природничо-наукової картини світу.
Навчальні ресурси:навчальне обладнання і матеріали, засоби унаочнення;
міжпредметні контекстні завдання;
інформаційні й аналітичні матеріали з проблем стану довкілля, ощадного використання природних ресурсів і синтетичних матеріалів;
інформаційні матеріали про сучасні досягнення науки і техніки.
4 Інформаційно-
цифрова компетентність
 
Уміння:використовувати сучасні пристрої для добору хімічної інформації, її оброблення, збереження і передавання;
створювати інформаційні продукти хімічного змісту.
Ставлення:критично оцінювати хімічну інформацію з різних інформаційних ресурсів;
дотримуватись авторського права, етичних принципів поводження з інформацією;
усвідомлювати необхідність екологічних методів та засобів утилізації цифрових пристроїв.
Навчальні ресурси:електронні освітні ресурси;
віртуальні хімічні лабораторії.
  Уміння вчитися впродовж життя
 
Уміння:організовувати самоосвіту з хімії: визначати мету, планувати, добирати необхідні засоби;
спостерігати хімічні об'єкти та проводити хімічний експеримент;
виконувати навчальні проекти хімічного й екологічного змісту.
Ставлення:виявляти допитливість щодо хімічних знань;
прагнути самовдосконалення;
осмислювати результати самостійного вивчення хімії;
розуміти перспективу власного розвитку упродовж життя, пов'язаного із хімічними знаннями.
Навчальні ресурси:медійні джерела, дидактичні засоби навчання.
5 Ініціативність і підприємливість
 
Уміння:виробляти власні цінності, ставити цілі, діяти задля досягнення їх, спираючись на хімічні знання;
залучати партнерів до виконання спільних проектів з хімії;
виявляти ініціативність до роботи в команді, генерувати ідеї, брати відповідальність за прийняття рішень, вести діалог задля досягнення спільної мети під час виконання хімічного експерименту і навчальних проектів.
Ставлення:вірити в себе, у власні можливості;
виважено ставитися до вибору майбутнього напряму навчання, пов’язаного з хімією;
бути готовими до змін та інновацій.
Навчальні ресурси:література про успішних винахідників і підприємців;
зустрічі з успішними людьми;
бізнес-тренінги, екскурсії на сучасні підприємства.
6 Соціальна та громадянська
компетентності
 
Уміння:співпрацювати з іншими над реалізацією соціально значущих проектів, що передбачають використання хімічних знань;
працювати в групі зацікавлених людей, співпрацювати з іншими групами, залучати ширшу громадськість до розв’язування проблем збереження довкілля.
Ставлення:виявляти патріотичні почуття до України, любов до малої батьківщини;
дотримуватись загальновизнаних моральних принципів і цінностей;
бути готовими відстоювати ці принципи і цінності;
виявляти зацікавленість у демократичному облаштуванні оточення й екологічному облаштуванні довкілля;
оцінювати необхідність сталого розвитку як пріоритету міжнародного співробітництва;
шанувати розмаїття думок і поглядів;
оцінювати й шанувати внесок видатних українців, зокрема вчених-хіміків, у суспільний розвиток.
Навчальні ресурси:навчальні проекти, тренінги.
7 Обізнаність та самовираження у сфері культури
 
Уміння:використовувати сучасні хімічні засоби і матеріали для втілення художніх ідей і виявлення власної творчості;
пояснювати взаємозв’язок мистецтва і хімії.
Ставлення:цінувати вітчизняну і світову культурну спадщину, до якої належать наука і мистецтво.
Навчальні ресурси:твори образотворчого мистецтва, музичні й літературні твори як ілюстрації до вивчення хімічних явищ;
контекстні завдання;
синхроністична таблиця.


8
Екологічна грамотність і здорове життя Уміння:усвідомлювати причинно-наслідкові зв’язки у природі і її цілісність;
використовувати хімічні знання для пояснення користі і шкоди здобутків хімії і хімічної технології для людини і довкілля;
влаштовувати власне життєве середовище без шкоди для себе, інших людей і довкілля;
дотримуватися здорового способу життя;
безпечно поводитись із хімічними сполуками і матеріалами в побуті;
брати участь у реалізації проектів, спрямованих на поліпшення стану довкілля завдяки досягненням хімічної науки;
дотримуватися правил екологічно виваженої поведінки в довкіллі.
Ставлення:підтримувати й утілювати на практиці концепцію сталого розвитку суспільства;
розуміти важливість гармонійної взаємодії людини і природи;
відповідально й ощадно ставитися до використання природних ресурсів як джерела здоров’я і добробуту та безпеки людини і спільноти;
оцінювати екологічні ризики і бути готовим до розв‘язування проблем довкілля, використовуючи знання з хімії.
Навчальні ресурси:навчальні проекти;
якісні й кількісні задачі екологічного змісту.