Ключова компетентність Компоненти
  1. 1
Спілкування державною (і рідно ю, у разі відмінності) мовою Уміння:висловлювати свої почуття та переживання від сприймання творів мистецтва; брати участь у дискусіях, обговореннях на теми мистецтва, чітко формулювати судження щодо мистецтва й мистецьких явищ;
ділитися своїми творчими ідеями, почуттями, коментувати й оцінювати власну художньо-творчу діяльність і творчість інших
Ставлення: усвідомлення загальнолюдських цінностей, національної самобутності через мистецтво, готовність до їхнього поширення
  1. 2
Спілкування іноземними мовами Уміння:сприймати твори мистецтва різних країн, народів
Ставлення:пошанування культурного розмаїття, усвідомлення ширших можливостей у творчій діяльності зі знанням іноземних мов
  1. 3
Математична компетентність Уміння: аналізувати твори мистецтва, розуміти логіку художньої форми;
здійснювати необхідні розрахунки для встановлення пропорцій, відтворення перспективи, створення об’ємно-просторових композицій, визначення метру, запису ритму тощо
Ставлення: усвідомлення взаємозв’язку математики й мистецтва на прикладах творів різних видів мистецтва
4. Основні компетентності у природничих науках і технологіях Уміння:спостерігати, досліджувати і відтворювати в художніх образах довкілля та явища природи засобами мистецтва;
використовувати нові технічні засоби для втілення художніх ідей, застосовувати знання із природничих наук (акустики, оптики, хімії тощо)
Ставлення: розуміння гармонійної взаємодії людини і природи, сприймання довкілля як об’єкта для художньо-образної інтерпретації
5.

 
Інформаційно-цифрова компетентність Уміння:застосовувати сучасні цифрові технології для створення, презентації та популяризації художніх образів;
добирати й опрацьовувати потрібну інформацію (зображення, текст, аудіо, відео) для пізнання, творення мистецтва у пошуково-дослідній і соціокультурній діяльності
Ставлення:усвідомлення можливостей використання сучасних цифрових технологій для художньо-творчого самовираження та віртуальних мистецьких подорожей
6.

 
Уміння вчитисявпродовж життя Уміння:визначати власні художні інтереси та потреби;
планувати й організовувати свій час для пізнання, сприймання, творення мистецтва чи самовираження через мистецтво;
раціонально використовувати час для задоволення культурних потреб, здобувати, опрацьовувати мистецьку інформацію
Ставлення:усвідомлення власного рівня опанування художньої інформації, самооцінювання досягнень і помилок, готовність до пошуку нових шляхів для художньо-творчого розвитку
7. Ініціативність і підприємливість Уміння:критично оцінювати й інтерпретувати явища культури минулого і сучасності, розуміючи роль традицій та інновацій;
працювати в команді для пошуку вирішення художньо-творчих завдань; презентувати власні твори, пропонувати ідеї, шляхи розв’язання творчих завдань, оцінювати і визначати свої сильні і слабкі сторони.
Ставлення:ініціативність щодо участі в мистецьких заходах, прагнення до творчої самореалізації (відчуття потреби бути учасником мистецьких заходів і подій), відповідальність за особистий і колективний результат
8. Соціальна та громадянська компетентності Уміння: ефективно співпрацювати з іншими, зокрема для реалізації громадських мистецьких проектів;
творити (самостійно чи в команді) естетичне середовище
Ставлення: усвідомлення своєї причетності до соціокультурних і суспільних процесів, розуміння своєї національної ідентичності завдяки пізнанню українського мистецтва в контексті світового, дбайливе ставлення до народних традицій, мистецтва рідного краю, власної культури і надбань інших культур;
розуміння значущості мистецтва для суспільного розвитку;
гордість за здобутки українців у мистецькій діяльності
9. Обізнаність і самовираження у сфері культури Уміння: розвивати власну емоційно-почуттєву сферу на основі сприймання мистецтва та художньо-творчої діяльності;
аналізувати, інтерпретувати, давати естетичну оцінку творам різних видів мистецтва та довкілля;
створювати художні образи засобами різних видів мистецтва
Ставлення: пошана до національної культури;
повага і толерантне ставлення до культурного розмаїття світу;
усвідомлення потреби збереження художнього надбання людства
10 Екологічна грамотність і здорове життя Уміння:використовувати мистецтво для вираження власних емоцій, почуттів, переживань та впливу на власний емоційний стан
Ставлення: розуміння гармонійної взаємодії людини і природи, сприймання довкілля як об’єкта для художньо-образної інтерпретації