Головне завдання ЗЗСО- імплементація в практику законодавства про освіту,в
цьому і є суть верховенства права. Будь-який закон-це суспільний договір, це вимоги суспільства до певної галузі.
Закон виконується тоді, коли він глибоко усвідомлений виконавцями,на його виконання розроблені конкретні заходи, виконання яких постійно моніториться, рефлектується, корегується.
На виконання НУШ в НВК розроблена Концепція імплементації 9 компонентів (напрямків), яка передбачає:
- Новий зміст освіти, заснований на формуванні компетентностей, необхідних для самореалізації в суспільстві (для здобувачів, педагогів,батьків).
- проводиться роз’яснювально-мотиваційна робота серед здобувачів по необхідності розвитку ключових компетентностей, наскрізних вмінь і навичок необхідних в ХХІ столітті.
- перебудовується урок відповідно до компетентісного діяльнісного підходів, в якому цілі, завдання визначаються через нову філософію освіти, змінюється роль і функції вчителя на уроці, який виступає тренером,модератором,організатором освітнього процесу,а не тільки передавачам готової інформації,на уроці використовують стратегії, тактики,технології направлені на розвиток критичного мислення, розвиток читацької компетентності, вміння спілкуватися,дискутувати, працювати в команді, проявляти ініціативність, розвивати розумові операції,рефлексувати,аналізувати власну якість через визначені критерії.
- через внутрішньо методичну роботу, інформальну освіту, дистанційне навчання, курсову перепідготовку проходить переучування педагога, розвиток його психолого-педагогічних, методичних,фахових компетентностей,які чітко виписані в програмах курсової перепідготовки, програмі сертифікації,професійному Стандарті вчителя початкової школи.
Педагоги залучені до вивчення дистанційних курсів через Інтернет, після проходження таких курсів проводиться груповий семінар, який дає можливість закріплювати одержані вміння і навички.
- зроблені перші кроки по формуванню педагогічних компетентностей батьків з проблем НУШ.
- Вмотивований вчитель, який має свободу творчості й розвивається професійно.
Моніторинг вмотивованості вчителя показує,що є різні категорії вчителя: є педагоги справжньої вмотивованості ( мають цілі,борються за їх реалізацію, професійно зростають,не потребують контролю за їх працею, роблять все, що можна зробити, вкладаючи власні сили,здоров’я , в освітній процес)
Є група,яка дбає про свій розвиток,педагогічні компетентності,прагне до новизни,але не докладає зусиль,щоб зламати опір здобувачів освіти, батьків до мотивації,до здобуття якісної освіти.
Є мало чисельна група, яка виконує свої функції, не дбаючи про імідж власний і закладу,потребує постійного контролю з боку адміністрації,формально не підлягає ніякій юридичній відповідальності за якість роботи, професійну компетентність, за нераціональний менеджмент класу,не створення умов для проактивної дисципліни.
Можливості сучасної атестації вчителя для моніторингу його педагогічних компетенцій вичерпані. Виправляти ситуацію зможе тільки сертифікація, яка має стати обов’язковою.
Вжити заходи по забезпеченню гласності професійної підготовки: активні форми на заняттях семінару, анкетування, індивідуальні співбесіди,самооцінка педагога,оцінка здобувачів освіти т.і.
- Наскрізний процес виховання, що формує цінності
В НВК розроблено інноваційну програму «Виховуємо на цінностях», де з модельовано виховний процес.
Чітко визначено цінності,які має формувати ЗЗСО,а саме:
- морально-етичні:
- суспільно- політичні:
- вироблення змістового наповнення виховної діяльності
- чітко визначені критерії рівня виховності по цінностях
- методологічні підходи до виховного процесу
- інформальна освіта класного керівника, вихователя
- єдиної системи виховання не існує як в теорії так і на практиці
- змістове наповнення –це цінності:моральні,дидактичні
життя,економічної, громадянської та медіа-культури
- визначення того,що цінності-це внутрішні почуття особистості закріплені життєвим досвідом, що мають два аспекти: уявлення про добро і зло ( суспільний аспект); втілення змісту цінностей в реальне життя ( особистісний аспект);
Наша Програма розрахована на 3 роки.
На протязі року виконання Програми моніторилося.
Результати якості педагогічних компетентностей по теорії і практиці наскрізного виховання на основі цінностей.