Виховна робота | Виховна робота Каленського навчально-виховного комплексу протягом 2019/2020 навчального року реалізовувалася у процесі організації навчально-виховної діяльності, позаурочної та позакласної діяльності, позашкільної освіти, роботи органів учнівського самоврядування, взаємодії з батьками, громадськими організаціями, державними установами. Виховний процес було зорієнтовано на здібності, схильності, потреби і життєві плани кожного з вихованців. Всі компоненти системи були підпорядковані певним цілям і забезпечували у процесі свого функціонування досягнення заданого результату — розвитку особистості. Виховна діяльність НВК передбачає кінцеву мету – забезпечити суспільство високоінтелектуальною, духовно багатою, толерантною елітою. Шляхи досягнення мети вбачаємо в запровадженні сучасних моделей виховання, у впровадженні і апробації інноваційних технологій виховання. Очікуваний результат – формування цілісної особистості, яка має активну творчу і соціальну позицію, високі моральні якості, які постійно вдосконалює, уміє керувати своїм здоров`ям, прагне до знань і має певний достатній життєвий досвід, тобто готова до суспільного життя. Методична тема виховної роботи : становлення морально-духовної , життєво-компетентної особистості, яка успішно реалізується в соціумі як громадянин, професіонал. Виконуючи завдання і реалізовуючи основні принципи виховної роботи, діяльність Каленського НВК орієнтується на нормативно-правову базу з питань виховання, а саме: на виконання Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про дошкільну освіту» , «Про позашкільну освіту» , «Про основи соціального захисту інвалідів», «Про охорону дитинства», Закону України «Про молодіжні та дитячі організації», методичні рекомендації до впровадження в загальноосвітніх навчальних закладах « Основних орієнтирів виховання учнів 1-11 класів », Конвенції ООН про права дитини, «Концепції виховання дітей та молоді», «Концепції та стратегії громадянського виховання» та нормативно-правових актів, документів МОНУ, обласного та районного управління освіти. Реалізація завдань виховної роботи у навчальному закладі базувалася на принципах: -визнання того, що кожна дитина талановита. Заборона будь-яких форм дискримінації; -цінність дитинства; -радість пізнання. Організація пізнавального процесу, що приноситиме радість дитині. Широке використання в освітньому процесі дослідницької та проектної діяльності; -розвиток вільної особистості; -розвиток у дітей самоповаги та впевненості у собі; -здоров’я. Формування здорового способу життя і створення умов для гармонійного фізичного та психоемоційного розвитку; -безпека. Створення атмосфери довіри та самоповаги. Перетворення закладу освіти на безпечне місце, без насильства та цькування; -формування морально-етичних цінностей. Утвердження людської гідності здобувачів освіти; -виховання чесності, відваги, наполегливості, доброти, справедливості; -плекання любові до рідного краю, української культури; -формування активної громадянської позиції та шанобливого ставлення до Української держави. Над реалізацією мети і завдань виховної роботи в НВК працювало 7 класних керівників, педагог-організатор, вихователь групи ДНЗ, заступник директора з навчально-виховної роботи, педагогічний коллектив. Виконання завдань і реалізація основних принципів виховної роботи протягом року здійснювалися за основними напрямками: - ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави; - ціннісне ставлення особистості до людей; - ціннісне ставлення особистості до природи; - ціннісне ставлення особистості до мистецтва; - ціннісне ставлення особистості до праці; - ціннісне ставлення особистості до себе. Особлива увага зверталася на створення відповідних психолого-педагогічних умов у нашому освтньому закладі. Вся робота була спрямована на вирішення таких завдань: • створення умов для розумового, духовного, морального, фізичного розвитку; • турбота про здоров'я учнів, пропаганда здорового способу життя; • виховання громадсько-патріотичних якостей завдяки продовженню краєзнавчої та воєнно-патріотичної роботи. • естетичне, екологічне та трудове виховання як одна з складових підготовки учнів до дорослого життя; •продовження спільної роботи з педагогами, здобувачами освіти, батьками; Робота здійснювалася із врахуванням індивідуальних особливостей здобувачів освіти, а також рівня сформованості колективів . Вивчався та узагальнювався передовий педагогічний досвід класних керівників, які, в свою чергу, виявляли здібності й нахили здобувачів освіти, активно залучати їх до роботи в гуртках з подальшою презентацією надбань на виставках, загальношкільних заходах. З метою стабільності виховної роботи проводили роботу щодо попередження правопорушень серед здобувачів освіти з’ясовували та аналізувати причини порушень. Протягом року залучали батьків до навчально-виховної та спортивної діяльності, застосовували активні форми роботи з батьками, намагалися, щоб батьки частіше відвідували батьківські збори, свята, виховні заходи, які проходять в НВК, більш допомагали в організації їх проведення. Велику увагу приділяли національно-патріотичному вихованню здобувачів освіти. Для керування виховним процесом в НВК працює методичне об’єднання класних керівників. Методичною темою шкільного МО класних керівників є «Обдарованість: талант плюс творчість». Метою ШМО класних керівників є : Створення цілісної моделі виховної системи в НВК. Здійснення виховної роботи з урахуванням особистості кожного здобувача освіти. Створення відповідних психолого-педагогічних умов у освітньому закладі. Створення позаурочної та позакласної діяльності. Створення виховного простору для розвитку особистості. Крім того, на засіданні ШМО класних керівників протягом навчального року розглядалися питання методики використання ефективних технологій та форм виховання, роботи з класним колективом у цілому та з кожною дитиною зокрема, співпраці з колегами та батьками, роботи з обдарованими дітьми. ШМО класних керівників націлює педагогів та їх вихованців на творчий пошук, співпрацю, оновлення шляхів виховної системи НВК, класу з огляду на компетентнісно – орієнтований підхід. Методоб’єднання класних керівників, постійно вдосконалюючи свою роботу сприяє професійному вдосконаленню особистості педагога, стимулюють творчість класних керівників, які ведуть пошуки шляхів збагачення і розвитку змісту, форм і методів виховної роботи, формування гуманістичних цінностей у системі виховної роботи. Класні керівники всі мають стаж роботи більше ніж 5 років. Головне завдання методичної роботи у НВК є розвиток ініціативи, творчого пошуку класних керівників. Взаємодія класного керівника та учнів – головне у налагодженні виховних стосунків, від яких багато в чому залежить успішність діяльності всього педколективу, результативність процесу розвитку особистості та формування дитячого колективу. Основною формою оволодіння певними знаннями є година спілкування, яку організовують і проводять класні керівники, урізноманітнюючи методи і форми її проведення. Кожен класний керівник в методичному кабінеті має оформлену папку з матеріалами, в якій є розробки форм виховної діяльності, групових справ, годин спілкування, роботи з батьками, матеріали проведених відкритих заходів, якими користуються при потребі інші класні керівники; в матеріалах також є інформація, яка необхідна для роботи: характеристика класу, соціальний паспорт, відомості про батьків, домашня адреса школяра. Проводячи інформаційні години, класні керівники акцентують увагу учнів на причинно-наслідковому аналізі подій і фактів, що сталися. Години спілкування та групові справи в класах проводяться згідно графіку. Вони відбуваються після проведених уроків. Крім цього проводяться загальношкільні інформаційні хвилинки. Дієвість складових виховання зумовлюється глибокими знаннями індивідуально-психологічних особливостей учнів, умов їх сімейного виховання, мікросоціального оточення. Значне місце в організації індивідуальної роботи з підлітками займає педагог-організатор. Спільно із заступником директора з навчально- виховної роботи надають цільову допомогу класним керівникам з виявлення відхилень у поведінці учнів та передбачають напрямки вивчення причин відхилень, шляхів впливу сім'ї в процесі виховання та форми індивідуальної роботи. Учнівське самоврядування: Козацька республіка є органом учнівського самоврядування. Найвищим органом влади, якого є загальні збори, які проводяться не рідше 2 раз на рік. Здійснює керівництво республікою велика і мала ради. До великої Козацької ради входять кошовий отаман, писар, осавул, прапороносець.). З курінних отаманів складається мала Козацька рада. Ради є організаторами шкільних свят, які є традиційними, це : козацькі забави, конкурси, турніри, „ Суперкозак класу ,школи”, фестивалі козацької пісні, змагання куренів, такі як „ В здоровому тілі – здоровий дух”, „Козацькому роду нема переводу”. 14 жовтня – свято Покрови, а вона як відомо покровителька козацтва. У цей день наша республіка поповнюється щороку козачатами 1 класу. Проводиться парад куренів, козацькі забави, святковий концерт. Виконуючи основні завдання виховання здобувачів освіти у НВК, спільно з педагогічним колективом, використовуємо різноманітні форми й методи роботи: колективні творчі справи, години спілкування, бесіди, свята, зустрічі, екскурсії, конкурси, огляди, акції, виставки. Вже стали традиційними багато свят, які щороку відзначаються в нашому НВК : День Злуки (Соборності України), День святого Валентина, «Ти вічний біль, Афганістан», Міжнародний жіночий день, Шевченківський тиждень, Великодні свята, День Матері, Дзвони Чорнобиля, День ЦЗ, День Європи, свято Останнього дзвоника, День захисту дітей, випускний для учнів 9 класу, День Скорботи, День Конституції України та ін. Крім цього, систематично проводяться заходи по відзначенню пам’ятних дат календаря. Виховна система нашого НВК – це складна психолого-педагогічна сукупність, яка охоплює весь педагогічний процес, інтегруючи навчальні заняття, позаурочне життя дітей, різноманітну діяльність і спілкування за межами НВК. Стосовно позашкільної освіти. Наш НВК багатий дитячими талантами. Допомогає розвитку творчих здібностей учнів гурткова робота, де кожна дитина може знайти собі заняття до душі. На сьогоднішній день всі здобувачі освіти нашого НВК охоплені гуртковою роботою. Навчання в гуртках здійснюється за основними напрямками діяльності: -народознавчий: «Українознавство», - спортивно-оздоровчий, який представляють 2 гуртки «Настільний теніс», «Волейбол» В нашому освітньому закладі працює 6 гуртків, на заняттях яких здобувачі освіти можуть проявити свої здібності, пізнати різні жанри, зміцнювати здоров’я. Керівники гуртків використовують різноманітні форми роботи з учнями, формують в учнів естетичні почуття, погляди, художні смаки, розвивають в них вміння активно сприймати дійсність, творчо проявляти себе в тій чи іншій ситуації, розвивають і зміцнюють здоров’я. Члени гуртків «Умілі руки» проводять різноманітні виставки поробок початкового технічного моделювання. Музичний гурток допомагає в організації свят та виступів на різноманітних конкурсах та концертах . Вихованці спортивних гуртків проводять змагання, пропагують здоровий спосіб життя. В нашому НВК створені всі умови для навчання, виховання і розвитку здобувачів освіти в гуртках. Позакласна і позашкільна робота була й залишається вагомою складовою виховання сучасної молоді. Процес виховання —двосторонній. Виховна діяльність включає в себе не тільки діяльність вихователів, а й діяльність вихованців, яка виявляється через функцію самовиховання. Така структура найбільше відповідає сучасним цілям і завданням демократичного виховання. Каленський НВК є тим місцем для особистості учня і вчителя,де духовно збагачується кожен учасник навчально- виховного процесу, де формується громадянська зрілість і особиста відповідальність за свій вклад у національно культурне відродження України у розбудову держави . Ставлення особистості до суспільства і держави формувалося при проведенні такої роботи: 1.Під час зустрічей з представниками влади (Каленським сільським головою Куцепіним М.М.) 2.В НВК організована тісна співпраця з працівниками МНС, які проводять зустрічі, диспути,бесіди, виступають на батьківських зборах. 3. Співпраця з депутатом районної ради Глембою Ю.А. 4. Співпраця з дільничним інспектором Якубович О.К. 5.Тижні громадянського виховання (це години спілкування, групові справи, бесіди, повідомлення, інформаційні хвилинки) 6.Екскурсії до військово-історичного комплексу «Скеля» 7.Військово-спортивні кущові конкурси: «Спритні козачата» 8.Співпраця з Радою ветеранів села - (допомога , запрошення на свята та привітання ветеранів з Днем Перемоги) 9. Співпраця з батьківською радою НВК та її головою Рудою Л.Д. З питань ставлення до людей проводилася така робота: Всі діти пільгового контингенту та обдаровані були залучені до гурткової роботи, до участі в конкурсах, змаганнях, олімпіадах, в пришкільному мовному таборі Волонтерським загоном надавалася допомога людям похилого віку та ветеранам, дітям-інвалідам, а також допомога учнівській молоді по налагодженню стосунків в дитячому колективі. Серед здобувачів освіти велася пропаганда здорового способу життя. Учні НВК взяли участь в акції «Серце до серця». На загальношкільній лінійці була проведена бесіда:«Врятуй життя дитини» . Старшокласники організували збір коштів для хворих дітей. Проведено конкурс малюнків та плакатів : «Ми з вами!» Організовано спортивні змагання «Підтримаємо дітей» та флешмоб «Серце до серця». Здобувачі освіти НВК взяли участь в акції «День вишиванки». «Ставлення до природи» у дітей формується в процесі екологічного виховання і виявляється в таких ознаках: почутті особистої причетності до збереження природних багатств, активній участі у практичних природо охоронних заходах - Проводяться екскурсії по вивченню рослинного та тваринного світу села. -Проведено шкільну виставку малюнків на тему «Бережи природу!». -Волонтерами проводилася акції «За чисте село». -Робота з наведення санітарно-екологічного порядку на території НВК та села каленське. Прибирання і впорядкування узбіч доріг загального користування. Учні НВК займалися колективною екологічною роботою: доглядали за клумбами ,кімнатними рослинами, досліджували природний фонд. Учнями та працівниками НВК було упорядковано шкільне подвір’я. Ставлення до мистецтва формувалося у процесі художньо-естетичного виховання, якому педагогічний колектив закладу приділяв належне місце. Серед цих заходів можна відзначити: Проведення класних, загальношкільних та сільських свят, конкурсів; Випуск газет та плакатів до свят; Випуск листків стінгазети «Калина». Традиційними у нашому НВК є проведення літературно-музичних композицій, присвячених знаменним і пам’ятним датам нашої держави, ювілеям видатних діячів культури та мистецтва. До визначеної теми підбирається відповідний матеріал: музичні номери, вірші, відеофрагменти, фотокартки, портрети, робляться презентації. У цих заходах беруть учать вчителі та учні НВК. Також були проведені: -літературно-музична композиція «Слава героям» - літературно-музична композиція «Слово Шевченка не вмре, не поляже» - свято «ЇЇ величність Жінка» - літературно-музична композиція «Пісні Великої Вітчизняної війни», - літературно-музичний вечір «Афганістан болить в душі моїй» Протягом навчального року в НВК особлива увага приділялася національно-патріотичному вихованню. Були проведені заходи щодо героїзації осіб АТО : години спілкування «Вони загинули, щоб існувала українська держава», «Пам’ятай тих, хто віддав все для України»,Уроки мужності, зустрічі, перегляди документальних та художніх фільмів на військово-патріотичну тематику, присвячених боротьбі за незалежність України, заочні віртуальні екскурсії на фотовиставки про АТО, інформаційні хвилинки «Наші земляки-воїни АТО»,конкурси малюнків «Ні-війні!»,»Нам потрібне мирне небо» акції «Лист солдату», «Новорічна листівка воїнам АТО». Волонтерський загін упорядковує монумент Слави генералу Потапову. Ціннісне ставлення до себе передбачає сформованість у зростаючої особистості вміння цінувати себе як носія фізичних, духовно-душевних та соціальних сил. Мета напрямку„Формування здорового способу життя”–забезпечення повноцінного розвитку дітей, охорони та зміцнення їх здоров’я, формування фізичних здібностей особистості. В цьому напрямку педагогічним колективом здійснено таку роботу: -Співпраця з робітниками медичних установ; -Контроль за проходженням учнями мед. огляду; -Участь у районних спортивних змаганнях, де наші учні показували гарні результати; -Участь у акціях «Обміняй цигарку на цукерку» , «Пияцтву-ні!» Вивчення правил дорожнього руху і техніки збереження життєдіяльності. Розроблено та роздано учням Пам’ятки на канікули з попередження дитячого травматизму . Цікаво і змістовно був проведений день ЦЗ. В цей день проводились спортивні змагання, цікаві конкурси та кулінарний конкурс на смачнішу кашу. Інтелектуальне виховання постійно перебуває в центрі уваги колективу. Класні керівники і адміністрація заладу провели в цьому напрямку певну роботу, а саме: -Оновлення шкільних стендів; - Предметні тижні готують учнів до участі в конкурсі знавців української мови ім. Т.Шевченка. Вчителі залучають здобувачів освіти до предметних олімпіад, турнірів шкільних та районних. - Готуючись до предметних тижнів, здобувачів освіти подають на конкурс цікаві реферати, малюнки, плакати, стінгазети, пишуть вірші, оповідання, казки; виступають з піснями (на українській,німецькій, англійській мовах), танцями, сценками. Педагогічний колектив НВК продовжує роботу над розвитком родинного виховання. Головними завданнями родинного виховання є гармонійний всебічний розвиток дитини, підготовка її до життя, формування моральних цінностей. Робота з батьками спрямовується на створення єдиного колективу вчителів, батьків, здобувачів освіти. Успіх спільної діяльності педагогів і батьків великою мірою залежить від глибокого знання вчителем здобувачів освіти, їхніх родин. Систематично проводяться загальношкільні батьківські збори , а також класні батьківські збори . У НВК практикується детальне знайомство з родинами за програмою вивченнясім’ї. Саме за результами вивчення сім’ї складаються соціальні паспорти класів, НВК. Аналізуючи систему виховної роботи за 2019-2020 навчальний рік та весь комплекс загальношкільних виховних заходів, робимо висновок, що виховна робота в НВК проводиться на належному рівні. В наступному році питанню виховання та розвитку дитячої творчості і надалі буде приділено максимальну увагу. В процесі своєї діяльності НВК буде займатися організацією культурно-масової роботи, забезпечувати умови індивідуального розвитку, стимулювання творчої активності, повної самореалізації учнів з урахуванням їх нахилів та інтересів. Цей процес є невід’ємною складовою всього освітнього процесу та орієнтуватися на: - духовні цінності українського народу (національна самосвідомість, ідентичність, самобутність, гідність, соборність, воля), - загальнолюдські цінності, зокрема морально-етичні (гідність, чесність, справедливість, повага до інституту сім’ї, турбота, повага до життя, повага до себе та інших людей) |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Приветствую Вас, Гость!