Інформатизація освітнього процесу

Відповідно до Закону України «Про Національну програму інформатизації», Указів Президента України «Про невідкладні заходи щодо забезпечення функціонування та розвитку освіти в Україні», «Про першочергові завдання щодо впровадження новітніх інформаційних технологій», «Про додаткові заходи щодо підвищення якості освіти», Концепції розвитку дистанційної освіти в Україні пріоритетними напрямками діяльності закладу освіти у 2019/2020 навчальному році щодо впровадження нових освітніх технологій були:

  • впровадження інформаційних та комунікаційних мультимедійних  технологій у навчально-виховний процес;
  • формування інформаційної культури учнів та педагогічних працівників, забезпечення їх інформаційних потреб;
  • удосконалення інформаційно-методичного забезпечення навчально-виховного процесу;
  • оптимізація освітнього менеджмента на основі використання сучасних інформаційних технології в управлінській діяльності;
  • використання інформаційних технологій для розвитку дистанційного навчання.
У своїй діяльності комп’ютер використовують директор,   заступник  директора,  педагог-організатор. Реалізується повний комплекс задач. Кваліфікація користувачів задовільна. Діловодство ведеться українською мовою із застосуванням технології електронної підготовки, друку та збереження документів. Працює електронна пошта. Форми статистичної звітності підготовлені програмними засобами. Ведеться база даних у програмному комплексі ІСУО.
Що стосується безпосередньо навчально-виховного процесу, то комп’ютеризація і інформатизація закладу на сьогодні не повністю задовольняє потреби НВП. В НВК функціонує  комп’ютерний клас, мультимедійне обладнання. Але, нажаль,    комп’ютери  не підключено до Всесвітньої мережі Інтернет.
Постійно оновлюється сайт навчального закладу. 
Процес впровадження ІКТ-технологій у навчально-виховний процес в цьому навчальному році значно активізувався. Більшість вчителів протягом року провели ряд уроків з використанням інформаційних технологій. Організовано обмін досвідом із використання комп’ютерних технологій через відвідування уроків більш досвідчених колег, проведення майстер-класів з ІКТ. При підготовці та проведенні уроків, групових занять, підготовці учнів до різноманітних конкурсів педагоги використовували мережу Інтернет, власні презентації, медіатеку школи. Для перевірки вивченого матеріалу розроблялись або використовувались готові тести в електронному вигляді. При вивченні окремих тем учні отримували домашні завдання, при виконанні яких використовувався компютер. Активно використовувались компютерні технології при проведенні предметних тижнів, конференцій, конкурсів. Більшість позакласних заходів проводилися із використанням комп’ютерних презентацій.
Моніторинг використання інформаційних технологій в освітньому процесі здійснюється через безпосереднє спостереження, звіти вчителів-предметників, анкетування.
Значна увага приділяється використанню на уроках програмних засобів навчання. Педагогічні програмні засоби допомагають створити активне кероване комунікативне середовище, в якому здійснюється навчання. Використання електронних засобів навчання дає вчителю необмежену творчу діяльність, учитель може раціональніше використовувати навчальний час, індивідуалізувати навчання та скоротити види роботи, що стомлюють учня.
Протягом 2019/2020 навчального року здійснено наступні заходи щодо інформатизації  та використання мультимедійних технологій в закладі освіти:
  • організовано та проведено практичні семінари для вчителів-предметників “Користувач ПК”(кожного другого вівторка місяця), «Користувач Інтернет-ресурсів» (кожний парний четвер місяця), «Використання ІКТ у  освітньому процесі»;
  •   використовувалися в навчально-виховному процесі програмно-педагогічні електронні засоби  з історії,   зарубіжної літератури, музичного мистецтва, географії, математики, образотворчого мистецтва.
  • введено в практику роботи проведення відкритих уроків та позакласних заходів вчителів-предметників із використанням комп’ютерних технологій;
  • проводится робота з підтримання матеріальної бази та навчально-методичного забезпечення кабінету інформатики у відповідність до нормативів, вимог та державних стандартів;
  • систематично проводиться робота щодо наповнення і оновлення шкільного сайту;
  • загальношкільні виховні заходи проводяться із використанням комп’ютерної техніки.
У 2019/2020 н.р.всі вчителі  активно використовували на своїх уроках ІКТ.
Результати анкетування педагогічного складу щодо володіння ПК наведені в таблиці:
 ькість вчителів Кількість вчителів, що володіють ПК на високому рівні Кількість вчителів, що володіють ПК на достатньому рівні Кількість вчителів, що володіють ПК на середньому рівні Кількість вчителів, що володіють ПК на низькому рівні
16 10 4 2  0

Матеріально-технічне забезпечення освітнього процесу

 

Протягом останніх років приділяється багато уваги створенню сприятливих санітарно-гігієнічних умов навчання і праці. Силами адміністрації, педагогів, робітників  господарчої частини, батьків та учнів приміщення та територія  підтримується на належному санітарно-гігієнічному рівні, відрізняється чистотою та охайністю.  Повністю переобладнано класні кімнати для початкових класів. У приміщенні навчального закладу проведено косметичний ремонт   навчальних кабінетів, коридорів,  фарбування спортінвентарю тощо.
Оновлено меблі в трьох кабінетах. Батьками виготовлено лавки для зони відпочинку.   

Підсум

ки діяльності навчального закладу за минулий навчальний рік

 

Аналіз результатів за минулий навчальний рік продемонстрував наступне:

  • освітній процес має тенденцію до розвитку;
  • реалізація функцій управління в закладі здійснюється за допомогою організаційно-педагогічних, організаційно-розпорядчих, соціально-психологічних, фінансово-господарських методів, які спрямовані на забезпечення функціонування та розвитку освітнього закладу шляхом запровадження нових взаємовідносин між керуючими й керованими підсистемами відповідно до мети їх спільної діяльності;
  • діяльність адміністрації закладу спрямована на вдосконалення освітнього процесу та підвищення його ефективності;
  • у освітньому закладі використовують колективне обговорення отриманих результатів, колективний творчий пошук вирішення конкретних завдань. На підставі аналізу результатів адміністрація корегує наступні дії щодо досягнення поставленої мети;
  • навчально-виховний комплекс  підтримує свій позитивний імідж;
  • створюються умови для врахування й розвитку навчально-пізнавальних і професійних інтересів, здібностей, потреб учнів;
  • значно покращилась ресурсна база (кадровий потенціал, матеріально-технічна база, інформаційно-методичне забезпечення);
  • методична робота сприяє модернізації змісту освітнього процесу, втіленню педагогічних інноваційних технологій;
  • створено сприятливий психолого-педагогічний клімат.
     Однак залишились певні питання, розвязання яких слід продовжити, а саме:
  • підвищення якості освітніх послуг;
  • підвищення результативності роботи з обдарованими дітьми;
  • створення цілісної системи моніторингу освітнього процесу;
  • активне використання компютерних методичних комплексів;
  • недостаня результативність ДПА;
  • неефективне використання ресурсної бази кабінету інформатики;

покращення матеріально-технічної бази навчальних кабінетів

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27